На допомогу учням 1-4 класів

Структура і план есе

Структура есе визначається пропонованими до нього вимогами:
  1. думки автора есе з проблеми викладаються у формі коротких тез (Т).
  2. думка повинна бути підкріплена доказами — тому за тезою слідують аргументи (А).
Аргументи — це факти, явища суспільного життя, події, життєві ситуації і життєвий досвід, наукові докази, посилання на думку вчених та ін. Краще приводити два аргументи на користь кожної тези: один аргумент здається непереконливим, три аргументи можуть «перевантажити» виклад, виконане в жанрі, орієнтованому на стислість і образність.
Таким чином, есе набуває кільцеву структуру (кількість тез і аргументів залежить від теми, обраного плану, логіки розвитку думки):
  • вступ
  • тезу, аргументи
  • тезу, аргументи
  • тезу, аргументи
  • висновок.
При написанні есе важливо також враховувати наступні моменти:
  1. Вступ і висновок повинні фокусувати увагу на проблемі (у вступі вона ставиться, в ув’язненні — резюмується думка автора).
  2. Необхідно виділення абзаців, червоних рядків, встановлення логічного зв’язку абзаців: так досягається цілісність роботи.
  3. Стиль викладу: есе властиві емоційність, експресивність, художність. Фахівці думають, що належний ефект забезпечують короткі, прості, різноманітні по інтонації пропозиції, уміле використання «найсучаснішого» розділового знака — тире. Втім, стиль відбиває особливості особистості, про це теж корисно пам’ятати.
Перед тим як приступити до написання есе, зверніть увагу на наступні питання. Відповіді на них дозволять вам більш чітко визначити те, що варто писати в есе:
  1. Зачіпаючи в есе свої особисті якості або здібності, запитайте себе:
    • відрізняюся я тим чи іншим якістю від тих, кого я знаю?
    • в чому проявилося це якість?
  2. Про діяльність, якою ви займалися (займаєтеся):
    • що змусило мене зайнятися цим видом діяльності?
    • чому я продовжував (ю) займатися цим?
  3. Про кожну подію вашого життя, про який ви згадали:
    • чому мені запам’яталося саме це подія?
    • змінило воно мене як особистість?
    • як я на це відреагував?
    • чи було це одкровенням для мене; тим, про що я раніше не підозрював?
  4. Про кожну людину, якого ви згадали:
    • чому я назвав саме цю людину?
    • прагну я стати таким як він?
    • якими його якостями я захоплююся?
    • чи було сказано їм щось таке, що я буду пам’ятати все життя?
    • переглянув я свої погляди?
  5. Про кожного з ваших уподобань і те, що вам не подобається:
    • чому мені це подобається чи не подобається?
    • вплинуло це обставина значною мірою на моє життя?
  6. Про кожну вашої невдачі:
    • чому я в результаті навчився?
    • що корисного я виніс з цієї ситуації?
Таблиця множення - це легко! https://youtu.be/2_IXthC3M2g
https://youtu.be/UuilODdroFU
https://youtu.be/3IqTF24VVFU

Немає коментарів:

Дописати коментар