Швидкочитання

Робота над удосконаленням навички читання
    Навчити учнів добре читати – одне з найважливіших завдань школи. Ще В. Сухомлинський писав, що „читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе”. Читання є основою опанування всіх наук, розвитку людського інтелекту. Не володіючи технікою читання, дитина втрачає до нього інтерес, погано розуміє і засвоює текст, швидко стомлюється.
Щоб удосконалити навички швидкочитання опановую та використовую іншу технологію — технологію веб- квестів. Поєднавши ці дві технології, а саме : швидкочитання та веб- квестів можна досягти бажаних результатів. Давня мудрість говорить: «Хто стоїть на місці, той відстає». Методика веб- квестів допомагає викладачам не стояти на місті іти вперед з науковим прогресом, та змусити Інтернет працювати на них. Намагаюся інтегрувати ці дві технології для досягнення високих результатів у читанні. Це є принципом наступності між початковою і середньою ланкою, щоб зацікавити , заохочити дітей до навчання.
Чим цікава технологія веб-квесту, тим що діти самостійно шукають інформацію, аналізують, обробляють, узагальнюють та оформлюють. Хочу наголосити: всі етапи веб- квесту сприяють розвитку навички швидкочитання. Ніби одна технологія вплітається — інтегрується в іншу.
Пропоную Вашій увазі короткочасний веб -квест створений для реалізації технології швидкочитання, розрахований він на 2 уроки, довготривалий , як правило, викоЧитання- стежинка до успіху”.
нується від кількох днів до місяців.
Квест називається “ Ця технологія дозволяє працювати в групах, тому на передодні клас ділиться на дві групи, обирається лідер та діти ознайомлюються з критеріями.
На 1 уроці групи знайомляться безпосередньо зі сторінками сайту, тобто веб- квесту та виконують Загальне завдання для груп (створити емблему та девіз умова- все пов'язано з читанням). Якщо дітям важко самостійно створити емблему та девіз, вони можуть звернутися за допомогою на сторінку під навою “На допомогу учням” де є приклади емблем та девізів.
Виконавши це завдання, тільки тоді учні переходять на сторінку своєї групи де їм запропоновано набір ігор, вправ для розвитку навички швидкого читання.
На першому уроці групи виконують і перший рівень на другому уроці виконують ІІ-ІІІ рівні . З кожним рівнем завдання ускладнюються. Ось, наприклад, завдання 1 групи....
Прослуховування інформації та читання в ютубі стрияє швидкочитанню.

Дані техології ,переконана, реалізують одну з компететностей нової української школи. Діти вчаться швидко знаходити інформацію, обробляти , обмінюватися. А найголовніше виоклемлювати потрібне з загального потоку.
Читання- це звичка, до якої не звикають, а хворіють на неї . Працюю над тим, щоб у моїх дітей навичка швидкочитання перетворилася у звичку.
Дякую за увагу!
Сайт: розвиваючі програми та навчання для дітей "Study-Smile" https://study-smile.com/task_cat/skorochitannya/skorochitannya-ukr-mova-riven-1/
Урок
Звук [ф], позначення його буквою Фф(«еф»). Читання слів. Опрацювання вірша І. Макоти і тексту «Телефон». Складання правил розмови потелефону
Мета: ознайомити  учнів  з  новою  буквою  Фф та  її  звуковим  значенням;  відпрацювати з учнями артикуляцію звука [ф]; вдосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів; навчати «Друкувати» букву Фф(велику і малу), складати слова з нею; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати назви; виховувати культуру спілкування по телефону.
Хід уроку
I.  Організаційний момент
II. Повторення та закріплення вивченого матеріалу
  1. Мовленнєва розминка
    1) Розчитка за картками

2)  Робота над скоромовкою.
У лузі журавлик
Щипав собі щавлик.
Купіть йому горщик,
Він зварить вам борщик.
Л. Куліш-Зіньків
3)  Звукова зарядка.
Назвіть  голосні  у  слові журавлик;  початковий  звук  у  словах щавлик, горщик, він, йому.
Визначте наголос і кількість складів у словах зварить, купіть.
2. Гра «Жук-буквоїд»
Вставте букви, яких бракує.
угі..і на в.рбі в.сіло незвич.йне гн.здо, дуже схо.е на рукави.ку.
3. Читання оповідання І. Прокопенко «Про що шепотіли берізки»
III. Вивчення нового матеріалу
1. Робота над віршем
Фурчить, блищить на різні фарби
Фонтан великий у садку.
В нім водить флот легкий та гарний
Федорка в білім фартушку.
Подивіться уважно і прислухайтесь, як я вимовляю звук [ф]. (Слід мати на увазі, що під час вимовляння нижня губа притискується до верхніх зубів, цю  перешкоду  розриває  струмінь  повітря,  утворюючи  шум,  без  будь-якого  голосу. Якщо подати голос, то вийде дзвінкий звук [в].)
Спробуйте  вимовити  цей  звук.  (Учні  вправляються,  вчитель  перевіряє артикуляцію  кожного  учня,  стежить,  щоб  вони  не  вимовляли  звукосполучення [хв] замість [ф].)
Який це звук? (Приголосний, глухий, твердий)
Парного  м’якого  та  парного  дзвінкого  в  українській  мові  він  не  має. Утворенні звука [ф], як і звука [в], беруть участь губи, і тому їх називають... (губні приголосні).
А які губні приголосні ви ще знаєте? ([б, в, п, м])
2.  Ознайомлення з буквою Фф
—  Звук  [ф]  позначається  буквою  «еф».  (Учитель  показує  букву.)  Велика і мала букви мають однакову форму. 
З яких елементів складається буква «еф»? (З двох півовалів і прямої палички між ними.)
З’ясування місця літери в касі букв.
3.  «Друкування» букви Фф(великої і малої), окремих складів
IV. Робота за букварем (с. 132–133)
1. Аналіз звукових моделей слів
—  Розгляньте  предметні  малюнки  та  звукові  схеми  під  ними  і  скажіть, яким по порядку є звук [ф] у словах фартух, фарби, телефон.
А які інші слова зі звуком [ф] ви знаєте?
2. Читання слів у стовпчику
Зразок  читання  дає  вчитель,  потім  учні  читають  самостійно  (   y після  пояснення наголосу в поданих словах).
- Читання хором спочатку у повільному темпі, потім швидше, можна скоромовкою.
- Читання «ланцюжком».   
- Читання на одному диханні.   
Прочитайте слова з буквою ф у першому складі.
- Звуко-буквений аналіз слова туфельки: побудова звукової моделі з фішок; викладання  слова  з  розрізної  азбуки;  зіставлення  звуків  і  букв  у  другому складі.
Прочитайте слова-родичі.
3.  Опрацювання вірша І. Макоти
1)  Читання вірша вчителем.
Назвіть слова з буквою ф.
Яке найкоротше слово? Яке — найдовше?
Назвіть слова зі складами фа, фі, фо, фе.
Зробіть «Підписи» під малюнками.
2)  Читання вірша учнями.
4.  Опрацювання тексту «телефон»
1)  Читання тексту вчителем.
Що таке телефон?
2)  Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання оповідання учнями.
Які бувають телефони?
3)  Читання тексту учнями «Ланцюжком».
Як інакше можна назвати телефон?
4)  Вибіркове читання.
Знайдіть слова з буквою «еф» і прочитайте їх.
Як люди передавали думки на відстані у давні часи?
Прочитайте речення, в кінці якого стоїть знак питання.
5)  Гра «Читає Незнайко».
Учитель  читає  речення,  навмисно  замінюючи  в  ньому  слова. учні  відшукують речення і читають його без «помилки».
У старі (давні) часи, коли не було телефонів, люди запускали (використовували) голубів-поштарів.
А сьогодні ми купуємо (маємо) вже й новий (мобільний) телефон.
5. Робота за малюнком
Кого ви бачите на малюнку?
Чи можете ви сказати, хто де зображений?
6. Складання правил розмови по телефону
Які правила розмови по телефону ви знаєте? Розкажіть про них.
Правила розмови по телефону
1) На початку розмови назвіть себе.
2) Коли телефонуєш, не можна запитувати, хто говорить.
3) Говорити слід коротко і чітко.
4) Телефонувати слід у зручний для співрозмовника час.
7. Читання алфавіту на потязі
V. Підсумок уроку
З якою буквою ознайомилися на уроці?
Який звук вона позначає?
Приклади карток для швидкочитання
Після вивчення букв: ч, й
чабан
рій
гай
рай
час
мий
бій
край
лінь
знай
тінь
спів
вода
кінь
річка
чабан
гайок
синій
сачок
чайка
байка
овечки
вівчарі
Марічка
сонечко
чорний
братик
павучок
Після вивчення букв: х, я
хор
хід
Яся
Яна
моя
яма
Оля
хата
вхід
сміх
слух
Коля
якір
Валя
горіх
холод
Захар
хатка
Надія
вихід
Лідія
ховрах
слухачі
яблуня
малята
лялька
Ясочка
Михайло

нам
мама
ловив
малина
вам
Ніна
налив
лимони
лин
млин
вилив
ловили
лом
вона
лимон
налила
він
Іван
мамин
намолов
сон
маму
молов
мамина
мав
Ліна
вимив
вилина
Деформовані тексти
драМу ашан нарід тумася. лиВека ашан трудівцяни. од всякого ілад, од ноїріз бороти очахо.
З усіх рігдо, дузвісіль, резче киро і ставідні бамочи юсво нурід кунень, макутін, тумасю. ждизав петерлива, гідлана, радоб.

В*е к*пиш, лиш* т*т* й м*м* - ні.
Д*т*на пл.*че, а м*т*рі б*ляч*.
З*л*т* і ср*бло не ст.*рі*ть, а б*тько й м*ти ц*ни не м*ють.

Таблиця Шульте: розширюємо поле зору

Немає коментарів:

Дописати коментар